HOOGKARSPEL - Donderdagochtend is een elektriciteitskast aan de Bronstijd in Hoogkarspel in brand gevlogen. De brand zorgt voor veel rookontwikkeling in de woonwijk.

De brandweer is ter plaatse, maar kan nog niet beginnen met blussen. Omdat het om een elektriciteitskast gaat, moet de stroom in de omliggende omgeving eerst worden afgesloten. Netbeheerder Liander is onderweg naar de locatie om dit te regelen.

De brand is opgeschaald naar een middelbrand en er is GRIP 2 afgekondigd. Omwonenden kunnen hinder ondervinden van de rook en de tijdelijke stroomuitval.